Změna velikosti písma

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25
68/24 Nařízení statutárního města Třince, kterým se vydává tržní řád
68/24 Nařízení statutárního města Třince, kterým se ručí Nařízení statutárního města Třince, který se stanovují maximální ceny jízdného v městské autobusové dopravě pro zónu 60.....
26
70/24 Návrh rozpočtu Masarykovy základní školy na rok 2025
71/24 Návrh rozpočtu Základní školy s polským jazykem vyučovacím Jana Kubisze na rok 2025
72/24 Návrh rozpočtu Obce Hnojník na rok 2025
27 28 29 30 1
2
73/24 Aukční vyhláška
3 4
75/2024 Návrh střednědobého výhledu rozpočtu Sdružení obcí povodí Stonávky
74/2024 Návrh rozpočtu na rok 2025 - SOPS
76/2024 Vyhlášení 15. zasedání Zastupitelstva obce dne 12.12.2024
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
    Pondělí a středa: 8.00 - 11.30, 12.30 - 16.40 (poslední klient)

  2.  Telefonické podání+420 733 50 60 09
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu sekretariat@hnojnik.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Hnojník 222, Hnojník 739 53.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

  • Jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě na adrese Hnojník 222, Hnojník 739 53 a v úředních dnech a hodinách:
Pondělí a středa: 8.00 - 11.30, 12.30 - 17.00

Telefonické podání: +420 73 50 60 09
Poštou na adresu Obecní úřad, Hnojník 222, Hnojník 739 53
Elektronicky na e-mail: sekretariat@hnojnik.cz(v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: stdbeca
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • Komu je žádost určena,
  • Jaká konkrétní informace je požadována,
  • Kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad, Hnojník 222, Hnojník 739 53
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Sazebník úhrad

 

Formuláře

Počasí

Úterý Oblačno až zataženo s občasným deštěm 3/1 °C
Středa Zataženo 2/1 °C
Čtvrtek Zataženo 1/0 °C
Pátek Zataženo 1/-1 °C